Eski ve Yenilerle
Dungeons & Dragons 5e

Uzun yıllar sonra eski arkadaşlar ve yeni nesil bazı gençler, Dungeons & Dragons (Zindanlar ve Ejderhalar) oynamaya karar verdiler ve beni çağırdılar..

“Oynamaya”, diyorum çünkü ben oyuncular arasında değil, DM (Dungeon Master/Zindan Efendisi), yani oyunu oynatacak ve temelde hakemlik yapacak kişi olarak seçilmişim. Benim için pek de büyük bir sürpriz olmadı bu, zira DM’lik nedense hep bana düşüyor.. Sanırım bu onların bana nazikçe, ‘hayalperest ve ağzı iyi boş laf yapıyor’, demelerinin nazikçesi oluyor.

 

✱ ✱ ✱

 

Başta değindiğim gibi, eski arkadaşlar, aynı zamanda eski oyunculardı. Yeni nesil gençler de yeni (ve genç) oyunculardan oluşuyordu.

İlk oturum 5-6 kişiden oluştu ve temelde oyunun ırklar, sınıflar, meslekler ve genel hatlarıyla oyunun kurallarının anlatımıyla geçti. Bu oturumda herkes kendisine ırk, meslek ve isim seçerek birer karakter oluşturdu ve dağıldık.

Bir sonraki oturumda ise karakterlerin, “oyun kağıtlarına” işlenmiş halleriyle geldim.

Herkesin öz geçmişleri, aralarındaki bağlantılar, ilişkiler, tanışıklıklar ve akrabalıkları anlattım. En sonunda bulundukları kasabayı, çevresindeki ormanları, tepeleri, dağları ve genel olarak bu bölgelerde yaşayan başka yerleşim yerlerinden, ırklardan, yaratıklardan, canavarlardan ve hayvanlardan bahsettim ve bu şekilde oyuna başlamış olduk.

Tabii o ilk oturumlarda onlara oynatmak istediğim oyunu ancak oldukça genel olarak hayal etmiştim ve ortada ne doğru dürüst yazılı bir hikaye, ne gidecekleri yerlerin, yada yaşadıkları dünyanın bir haritası vardı. Sadece oyunculara yaşatmayı düşündüğüm kurgunun ana fikri vardı, o kadar. İşte her şey bu ana fikirle başladı; karşılaşacakları benim oynattığım oyuncular, yaşadıkları dünyanın haritası, hikayeler ve en nihayetinde de elinizdeki bu kitaba gelinmesi neredeyse üç yıl süren oturumlar ve bu oturumlarda geçen ve gelişen, çoğunluğu oyuncuların, karşılaştıkları durumlar, yaptıkları savaşlar ve etraflarındaki dünya ile gerçekleştirdikleri etkileşimler sonucu ortaya koydukları davranışlar ve tepkilerden dolayı ortaya çıkacaktı.

Uzun aralıklarla da olsa, on iki yaşlarımdan itibaren oynadığım ve oynattığım bu oyunun bir de neredeyse kırk yıllık bir de geçmişi olduğunu da ifade etmemin de önemli olduğunu söylemek isterim zira bütün bunlar, en nihayetinde, böylesi bir birikimin üzerine kurulmuştu..

 

✱ ✱ ✱

 

Oyuna başlamamız üzerine aylar geçti ve oyun esnasında ve sonrasında bazı çok güzel anlar ve rol icabı yapılan diyaloglar gerçekleşti. Bunların zamanın akışında kaybolup gitmesi, bir anda bana “yazık olur” gibi geldi. Bende oturup bunların bazılarını yazmaya başladım.

Daha sonra ise, bu konuda beni ikna eden bir iki kişi sayesinde de bunları sizlerle paylaşmaya karar verdim.

Umuyorum, hem oynatırken, hem de yazarken aldığım zevki, sizler de okurken alırsınız.

Oyun, oldukça büyük bir kıtada geçmesi dolayısıyla, zamanla başka gruplarda aynı dünyada oynamaya başladılar. Nevarki ben aynı oyunu defalarca oynatmak istemediğim için, her grup dünyanın ‘bilinen’ kıtasının farklı bir yerinde, ve genelde de farklı bir zaman diliminde oynatmaya başladım -ki özellikle bu son kısmı tahmin edebileceğimden çok daha ilginç ve ‘muhteşem’ anların ortaya çıkmasına sebep oldu.

Şu anda aktif oynayan gruplar;

 

  • Serenity Home grubu: Bugün.
    (Zaman dilimi olarak ‘bugün’ kabul edilen ve ana grup. Serenity Home kasabasına başlar ve kıtanın farklı yerlerinde yer alır)
  • Endless Watch: -4 yıl önce
    (Endless Watch şehri ve civarında yer alır)
  • Bounty Hunters: -4 yıl önce
    (Palantine şehri ve civarında yer alır)
  • Tundra Walkers: -16 yıl önce
    (Büyük Kuzey Tundra’larında vahşi buzullarında başlar)
  • Fey’s Nesting: -22 yıl önce
    (Dream Forest adasında başlar ve Büyük Melshieve Akademisi ve civarında yer alır)

 

Bu gruplara bakarken, her grubun, bir diğerini etkileme potansiyeli var olduğunu/olabileceğini de göz önünde bulundurun.

Son olarak, ilk hikayelerin Serenity Home üyeleriyle whatsapp’da oluşturduğumuz grupta yazdığım, belirgin bir kısmının doğaçlama ve o anda yazıldığını itiraf etmem gerekiyor. Dolayısıyla sağlam bir kurgu ve estetik eksikliğini fark ederseniz, kusuruma bakmayacağınızı umuyorum.

Söz konusu kısa hikayelerin burada yer almasının sadece iki sebebi vardı; birincisi, bunların asıl hikayelerin temelini oluşturmaları ve ikincisi de, git gide derinleşen kurguların hangi küçük anlardan doğduklarını görmenizi istediğim için.

Söz gelimi;

 

“Ama sen bunu hak ediyorsun!”

“Sen hafif kaçıksın galiba..”

A Bard’s Tale I, “Darly Dor”

ve

“Biliyorum ki..”

 

..hikayeleri tamamen doğaçlama ve o anda yazılmış olmalarına rağmen, gerçekte içlerinde ana kurgu ve temel karakterler hakkında oldukça önemli ipuçları barındırmaktadır.

Oturup ‘hikaye’ amaçlı yazdığım ilk yazı ise,

 

“Teşekkür ederim.. Sanırım!”

 

..oldu.

Bundan bir iki hikaye sonra yazılan “Sen iyi biri değilsin!” hikayesini ise, Aager karakterini oynatan arkadaşın kaleme aldığı bir hikayedir ve kendi karakterinin, benim oynattığım bir oyuncu (Inshala) ile aralarında geçen garip iletişimler sonucunda, kendi karakterinin neler hissettiğini harika bir şekilde ortaya koyması dolayısıyla önemli bir çalışma oldu.

Hikayeler birbirinden kopuk ve bağımsız gibi görünseler de, dikkat edildiğinde, öz geçmiş hikayeleri dışındakilerin hepsinde TIMELINE (zaman çizelgesi) ile başlayan ve hangi hikayeden sonra ve ne zaman yer aldığına dair bilgilendirmeler var. Bunun dışında ise, her hikaye, ya daha önce yazılmış hikayelere, yada geleceğe dair ipuçları barındırmakta.

Daha önce belirtilen sebeplerin dışında bu hikayelerin bir başka amacı ise, sizlere, bilgisayarlar, xbox’lar, grafik kartlar ve/veya 3d olmaksızın, tamamen hayal gücünden oluşan, insanların oturup yüz yüze muhabbet ederek oynadıkları ve oynayabilecekleri bir oyunun ne kadar keyifli ve kalıcı anılar oluşturabileceğini göstermekti..