You can enable/disable right clicking from Theme Options and customize this message too.



Book Online

* Please Fill Required Fields *

serenity home hakkında

Eski ve Yenilerle
Dungeons & Dragons 5e

Uzun yıllar sonra eski arkadaşlar ve yeni nesil bazı gençler, Dungeons & Dragons (Zindanlar ve Ejderhalar) oynamaya karar verdiler ve beni çağırdılar..

“Oynamaya”, diyorum çünkü ben oyuncular arasında değil, DM (Dungeon Master/Zindan Efendisi), yani oyunu oynatacak ve temelde hakemlik yapacak kişi olarak seçilmişim. Benim için pek de büyük bir sürpriz olmadı bu, zira DM’lik nedense hep bana düşüyor.. Sanırım bu onların bana nazikçe, ‘hayalperest ve ağzı iyi boş laf yapıyor’, demelerinin nazikçesi oluyor.

Başta değindiğim gibi, eski arkadaşlar, aynı zamanda eski oyunculardı. Yeni nesil gençler de yeni (ve genç) oyunculardan oluşuyordu.

İlk oturum 5-6 kişiden oluştu ve temelde oyunun ırklar, sınıflar, meslekler ve genel hatlarıyla oyunun kurallarının anlatımıyla geçti. Bu oturumda herkes kendisine ırk, meslek ve isim seçerek birer karakter oluşturdu ve dağıldık.

Bir sonraki oturumda ise karakterlerin, “oyun kağıtlarına” işlenmiş halleriyle geldim.

Herkesin öz geçmişleri, aralarındaki bağlantılar, ilişkiler, tanışıklıklar ve akrabalıkları anlattım. En sonunda bulundukları kasabayı, çevresindeki ormanları, tepeleri, dağları ve genel olarak bu bölgelerde yaşayan başka yerleşim yerlerinden, ırklardan, yaratıklardan, canavarlardan ve hayvanlardan bahsettim ve bu şekilde oyuna başlamış olduk.

Tabii o ilk oturumlarda onlara oynatmak istediğim oyunu ancak oldukça genel olarak hayal etmiştim ve ortada ne doğru dürüst yazılı bir hikaye, ne gidecekleri yerlerin, yada yaşadıkları dünyanın bir haritası vardı. Sadece oyunculara yaşatmayı düşündüğüm kurgunun ana fikri vardı, o kadar. İşte her şey bu ana fikirle başladı; karşılaşacakları benim oynattığım oyuncular, yaşadıkları dünyanın haritası, hikayeler ve en nihayetinde de elinizdeki bu kitaba gelinmesi neredeyse üç yıl süren oturumlar ve bu oturumlarda geçen ve gelişen, çoğunluğu oyuncuların, karşılaştıkları durumlar, yaptıkları savaşlar ve etraflarındaki dünya ile gerçekleştirdikleri etkileşimler sonucu ortaya koydukları davranışlar ve tepkilerden dolayı ortaya çıkacaktı.

Uzun aralıklarla da olsa, on iki yaşlarımdan itibaren oynadığım ve oynattığım bu oyunun bir de neredeyse kırk yıllık bir de geçmişi olduğunu da ifade etmemin de önemli olduğunu söylemek isterim zira bütün bunlar, en nihayetinde, böylesi bir birikimin üzerine kurulmuştu..

Oyuna başlamamız üzerine aylar geçti ve oyun esnasında ve sonrasında bazı çok güzel anlar ve rol icabı yapılan diyaloglar gerçekleşti. Bunların zamanın akışında kaybolup gitmesi, bir anda bana “yazık olur” gibi geldi. Bende oturup bunların bazılarını yazmaya başladım.

Daha sonra ise, bu konuda beni ikna eden bir iki kişi sayesinde de bunları sizlerle paylaşmaya karar verdim.

Umuyorum, hem oynatırken, hem de yazarken aldığım zevki, sizler de okurken alırsınız.

Oyun, oldukça büyük bir kıtada geçmesi dolayısıyla, zamanla başka gruplarda aynı dünyada oynamaya başladılar. Nevarki ben aynı oyunu defalarca oynatmak istemediğim için, her grup dünyanın ‘bilinen’ kıtasının farklı bir yerinde, ve genelde de farklı bir zaman diliminde oynatmaya başladım -ki özellikle bu son kısmı tahmin edebileceğimden çok daha ilginç ve ‘muhteşem’ anların ortaya çıkmasına sebep oldu.

Şu anda aktif oynayan gruplar;

  • Serenity Home grubu: Bugün.
    (Zaman dilimi olarak ‘bugün’ kabul edilen ve ana grup. Serenity Home kasabasına başlar ve kıtanın farklı yerlerinde yer alır)
  • Endless Watch: -4 yıl önce
    (Endless Watch şehri ve civarında yer alır)
  • Bounty Hunters: -4 yıl önce
    (Palantine şehri ve civarında yer alır)
  • Tundra Walkers: -16 yıl önce
    (Büyük Kuzey Tundra’larında vahşi buzullarında başlar)
  • Fey’s Nesting: ?
    (Dream Forest adasında başlar ve Büyük Melshieve Akademisi ve civarında yer alır)

Bu gruplara bakarken, her grubun, bir diğerini etkileme potansiyeli var olduğunu/olabileceğini de göz önünde bulundurun.

Son olarak, ilk hikayelerin Serenity Home üyeleriyle whatsapp’da oluşturduğumuz grupta yazdığım, belirgin bir kısmının doğaçlama ve o anda yazıldığını itiraf etmem gerekiyor. Dolayısıyla sağlam bir kurgu ve estetik eksikliğini fark ederseniz, kusuruma bakmayacağınızı umuyorum.

Söz konusu kısa hikayelerin burada yer almasının sadece iki sebebi vardı; birincisi, bunların asıl hikayelerin temelini oluşturmaları ve ikincisi de, git gide derinleşen kurguların hangi küçük anlardan doğduklarını görmenizi istediğim için.

Söz gelimi;

Ama sen bunu hakediyorsun!”

Sen hafif kaçıksın galiba..”

A Bard’s Tale I, “Darly Dor”

ve

Biliyorum ki..” hikayeleri tamamen doğaçlama ve o anda yazılmış olmalarına rağmen, gerçekte içlerinde ana kurgu ve temel karakterler hakkında oldukça önemli ipuçları barındırmaktadır.

Oturup ‘hikaye’ amaçlı yazdığım ilk yazı ise, “Teşekkür ederim.. Sanırım!” oldu.

Bundan bir iki hikaye sonra yazılan “Sen iyi biri değilsin!” hikayesini ise, Aager karakterini oynatan arkadaşın kaleme aldığı bir hikayedir ve kendi karakterinin, benim oynattığım bir oyuncu (Inshala) ile aralarında geçen garip iletişimler sonucunda, kendi karakterinin neler hissettiğini harika bir şekilde ortaya koyması dolayısıyla önemli bir çalışma oldu.

Hikayeler birbirinden kopuk ve bağımsız gibi görünselerde, dikkat edildiğinde, öz geçmiş hikayeleri dışındakilerin hepsinde TIMELINE (zaman çizelgesi) ile başlayan ve hangi hikayeden sonra ve ne zaman yer aldığına dair bilgilendirmeler var. Bunun dışında ise, her hikaye, ya daha önce yazılmış hikayelere, yada geleceğe dair ipuçları barındırmakta.

Daha önce belirtilen sebeplerin dışında bu hikayelerin bir başka amacı ise, sizlere, bilgisayarlar, xbox’lar, grafik kartlar ve/veya 3d olmaksızın, tamamen hayal gücünden oluşan, insanların oturup yüz yüze muhabbet ederek oynadıkları ve oynayabilecekleri bir oyunun ne kadar keyifli ve kalıcı anılar oluşturabileceğini göstermekti..

 

 

 

Oyun Hakkında

Hikayelerin biraz daha iyi anlaşılması için oynadığımız oyun ve kuralları hakkında çok kısa bazı bilgiler vermek isterim..

Oyunun kendisi Dungeons & Dragons (Zindanlar ve Ejderhalar) sistemi kullanılmaktadır. Bu oyunda temelde oyuncular (PC/Player Character/Gerçek Oyuncular), gerçek olmayan oyuncular (NPC/Non Player Character/DM (hakem)’in oynattığı oyuncular) ve bunların DM tarafından ortaya konmuş bir dünyada/ortamda karşılaştıkları kurgular/yaratıklarla olan etkileşimlerinden oluşuyor. Bunun pratikteki anlamı; DM, oyunculara gördüklerini, duyduklarını, varsa gelen kokuları, vs. (beş duyularının algılayabileceği) ortamları ve kişi/yaratıkları anlatır/tasvir eder. Oyuncular da söz konusu ortamlarda ne yaptıklarını söylerler. Buna göre de yaratıklardan muhtelif tepkiler alırlar..

Örneğin, üç oyuncu bir mağara bulurlar.

Oyuncu A, mağaraya girmek istediğini söyler.

Oyuncu B ona katılır, kılıcını çeker ve içeri dalar.

Oyuncu C ise, önce etrafı kolaçan etmeye karar verir.

Oyuncu B biraz fevri davranmıştır zira bilmediği şey, mağaranın girişinde oldukça derin bir çukur mevcuttur ama o içeri daldığı için karanlıkta çukuru görmez ve içine düşer.

Oyuncu A, B’nin içeri dalmasına kızsada ‘yapacak bir şey yok’, der ve o da onun peşinden dalar.. ve o da çukura düşer.

Oyuncu C daha temkinli davrandığı için çukuru fark eder ve içine düşmez.. gibi durumlar söz konusudur.

Tabii, oyunun aslında karşılaştıkları durumlar ve tercihler bu kadar mekanik değildir. Oyunun aslındaki kurgular çok daha çetrefillidir. Farklı grupların, farklı acentaları, amaçları ve hedefler vardır ve o amaç ve hedeflere yönelik davranırlar.

Bazı durumlar kılıçlarla halledilebilirken, bazılarını ise karşılaştıkları yaratıkları konuşarak ikna edebilirler. Ya da sinsice ve gizlice etraflarından dolana da bilirler.

Ne yapmak istedikleri tamamen oyunculara ve oyuncuların oynattıkları karakterlerin kabiliyetleri ve oyuncuların hayal gücüne kalmıştır.

Oyunun çok özeti de budur; herkesin kendi acentası vardır ve oyun hayal gücüyle sınırlıdır..

 

 

 

Karakterler

Burada sadece hikayelerde yer alan karakterleri ele aldığımı ifade etmek isterim.

 

{ Serenity Home }

 

  • Gnine Tinkerdome (oyuncu):
    Gnome. Büyücü. (Wizard/Illusionist)
    Aslen Tinker Hills’de doğmuş, ailesini bir göçükte kaybetmesi sonrasında, gelip onu bulan amcası Nimbletyne’le beraber Serenity Home’a gelip yerleşen bir cücedir (gnome). Büyülere ve garip, karmaşık planlara karşı özel bir ilgisi var. Laila, Bremorel ve Udoorin’in en eski arkadaşı. Gnine, heyecanlı, tez canlı, hayal gücü gelişmiş bir kişiliktir.

 

  • Laila ‘Bane’ Wolvesbane (oyuncu):
    Half-Elf. İzci. (Ranger)
    Dimwoods bölgesinde yaşayan, annesi bir wood elf (orman elfi), babası ise (insan) ormancıdan olma bir half-elf (yarı elf) kızdır. Üç, dört yaşlarında annesinin bir kurt sürüsünün saldırısına uğraması sonucunda kaybeder ve babasıyla beraber Serenity Home’a yerleşirler. Laila on altı yaşına geldiğinde, İzci Efendi Davien’in emri altında Serenity Home izcilerine katılır. İleriki yaşlarında, Dimwoods’da yaşayanların başına tam anlamıyla bela haline gelen kurtlara karşı yapılan operasyona katılmış ve bu operasyonda gösterdiği başarıları dolayısıyla da ‘Wolvesbane’ adını kazanmıştır.Laila genç, alımlı, sakin, serin kanlı, aklı başında ve realist bir genç kızdır ve Bremorel Songsteel’in de kuzenidir.

 

  • Udoorin Shieldheart (oyuncu):
    İnsan. Savaşçı. (Fighter/Champion)
    Serenity Home şerifi Standorin Shieldheart’ın oğludur. Çok küçük yaşta annesini, geçirdiği şiddetli bir hastalık sonucu kaybetmiş ve o günden sonra tamamen umarsız birisine dönüşmüş ve sorumsuzca yaşamıştır. Bu durum babası Şerif Standorin’in kasabaya Aager Fogstep adında soğuk ve ürkütücü bir adamı getirmesine kadar devam edecektir. Udoorin kavga etmeyi seven, hatta can atan, karşılaştığı her şeye elindeki iri baltalarla dalıp onları olabildiğince ufak parçalara indirgemekten hoşlanan bir gençtir. Bu durumu, beklenmedik biriyle karşılaşıncaya kadar da devam edecektir.

 

  • Aager Fogstep (oyuncu):
    İnsan. Hırsız. (Arcane Trickster)
    Sefil Drashan şehrinde doğmuş azılı, soğuk ve acımasız bir hırsızdır. Öngörülmemiş koşullar altında Şerif Standorin ile karşılaşır ve ona hayatını kurtarması dolayısıyla borçlanır ve onun emri altında çalışmaya başlar. Bir yandan yaşamaya başladığı Serenity Home kasabasının güvenliği ile çabalarken, bir yandan da Udoorin’i acımasızca eğitmeye başlar. Gelecek, Aager’i hiç beklenmediği süprizlerle karşılayacaktır. Genç yaşına rağmen aşırı sakin, soğuk, ölümcül, ürkütücü, karanlık, mesafeli, acımasız, pratik ve pragmatik bir kişiliğe sahiptir.

 

  • Lady Magella (oyuncu):
    Dwarf. Tapınak Muhafızı. (Priestess)
    Scowling Hills’de yaşayan dwarfların başı olan dedesi Argail Smitefast tarafından, bir tapınak muhafızı olarak eğitilmesi için Serenity Home Tapınağı Baş Muhafızlığı Demos Lightshand’e emanet edilmiş inatçı, sevgi dolu, saçmalığa gelemeyen ve sevdikleri söz konusu olduğunda asla şaka yapmayan bir dişi dwarftur.

 

  • Bremorel Songsteel (oyuncu):
    İnsan. İzci. (Ranger)
    Laila Wolvesbane’in kuzeni. Laila gibi Morel’de Dimwoods’da doğmuştur. Ailesini bir ork baskını sonucunda kaybeder ve Serenity Home kasabası yetimhanesine getirilir. Daha sonra amcası onu alıp evine getirir ve Laila ile beraber yaşamaya başladı. Morel, yaşadığı travmalar sonunda son derece sinirli ve kavgacı bir kız haline gelir. On iki yaşında bulaştığı bir kavgada, birini hastanelik edecek şekilde dört çocuğu yaralayınca bir hafta hapiste yatar. Çıktığında ise Serenity Home İzci Efendisi Moorat’ın yanına, bir izci olarak yetiştirilmek üzere verilir. Yıllar sonra kuzeni Laila’nın katıldığı operasyonda Morel’de vardır ve kuzeniyle beraber gösterdiği üstün başarı kendisine ‘Songsteel’ ismini kazandırır. Morel’e ‘ateşli’, ‘cesur’ anlamına gelen “Bre” adını Udoorin verir ve o günden sonra Bremorel olarak anılır.Bremorel, genç, yakıcı bir güzelliğe sahip, her şeyi tersinden anlamak için çaba sarf eden, inatçı, huysuz, kötürüm, saldırgan ve kavgacı bir kızdır.

 

  • Darly Dor (oyuncu):
    Half-Elf. Hırsız. (Thief)
    Oyuna daha sonra katılan bir oyuncunun karakteridir. Serenity Home kasabasının on beş, yirmi gün batısındaki Arashkan şehrinde doğmuş, zengin bir ailenin tek çocuğudur.Tam olarak bilinmeyen sebeplerden dolayı evden kaçan çocuk, Arashkan Hırsızlar Loncasına katılmış ve kısa zamanda zengin, yalnız kadınları baştan çıkarmasıyla nam yapmış, genç ve fevkalade yakışıklı bir half-elf’tir.

 

  • Moira Alishia Jean Hooman:
    İnsan. Kutsal Şövalye. (Paladin)
    Çok uzak batıdaki şehirlerden biri olan Durkahan kale şehrinden Serenity Home’a gelmiş, genç, güzel, sakin, ağırbaşlı bir paladindir.Babasının öldürülmesi haberini alıncaya kadar grupla beraber kalmış ve onlarla beraber savaşmıştır.

 

  • Anglenna Sunsear (oyuncu):
    High Elf. Büyücü. (Sorceress)
    Oyuna çok daha sonra katılan bir oyuncunun karakteridir. High Woods’daki saklı High Elf şehri, Bari Na-ammen’de doğup büyümüş, yüksek mertebeli bir aristokratın kızıdır. Annesi gibi kendisi de herkese yukarıdan bakıp horlayan, kibirli, muhatap almaz, soğuk, mesafeli bir High Elf bayandır. Bu haliyle çok uzun bir süre grupla beraber olmasına rağmen, onlarla dostluk yada samimiyet kurmamıştır.Anglenna, Bari Na-ammen kralının yeğenidir ve Prenses Alor’Nadien ne (Lorna) Feymist’in de kuzenidir. Karşılaşacağı olaylar ona tahmin bile edemeyeceği bazı gerçeklere gözlerini açtıracaktır. Kibirli elf, çok uzun bir süre kuzeni Lorna, izci Laila ve bir succubi melezi olan Merisoul’a karşı kişisel bir husumet güdecektir.

 

  • Alor’Nadien ne Feymist:
    Half-Elf. Savaşçı Büyücü. (Hexblade Warlock)
    High Woods’daki saklı High Elf’ şehri, Bari Na-ammen kralı Grandarelen’in kızıdır. Kral ile arasında gerçekleşen bir çekişmenin, olası bir kavgaya dönüşmemesi için Lorna saraydan ve Bari Na-ammen’den bir gece ayrılır.Uzun haftalar bir kaçak olarak dolaşır ve beklenmedik koşullar altında da grupla karşılaşır ve onlara katılır.Lorna sakin, fevkalade hanımefendi, hayat dolu, samimi, dost yanlısı, inatçı, içine kapanık, içsel bir güzelliğe ve zarafete sahip, genç bir half-elf’tir.

 

  • Merisoul Xyrotwu:
    Tiefling. Gök Büyücüsü. (Celestial Warlock)
    Bir iblis (succubi) melezidir. Uhrevi bir güzelliğe sahip, saf bir kişidir. Son derece garip bir bakış açısına sahiptir ve iş sinsiliğe gelince, iblis yanının kendisini gösterdiği, iyilik ve kötülüğü ancak muallak anlamda kavrayabilmiş, karmakarışık ve ölümcül bir geçmişi olan bir kızdır.

 

  • Inshala ‘la Fey’ Frostmane:
    Tiefling. Doğa Büyücüsü. (Druid)
    Bir fey melezidir. Çok uzun yıllar kendisini ne idüğü belirsiz, iblisimsi bir melez olarak görmesi ve hayatı boyunca kendisinin ‘kirli’, ‘lanetli’ ve ‘cehennemlik’ olduğuna dair kemikleşmiş inancı, doğumuyla annesinin kendisi gibi bir ‘ucubeyi’ doğurmasından dolayı taşlanarak öldürülmesi bilgisiyle geçirdiği travmatik geçmişi onu özellikle kendisine karşı nefret ve tiksinti duyan, asabi, saldırgan, içine kapanık, aşırı evhamlı, karamsar, negatif biri haline getirmiştir. Gerçekte ise, fevkalade saf, temiz, güzel, ormanda koşup hayvanlarla oynamaktan keyif alan on altı yaşında bir kızdır.Geçmişi ve yaşı dolayısıyla Inshala için kötü ve iyi, oldukça katışıksız, siyah ve beyaz kadar net ayrımı olan kavramlardır.

 


 

{ Tundra Walkers }

 

  • Cora Sleet (oyuncu):
    Tundra Elf. Barbar.
    Göreceli bir şekilde oldukça genç bir tundra elfidir. Kendisi Büyük Kuzey Tundralarda doğmuş bir buz elf kızdır. Köylerinin büyük, beyaz bir ejderhanın saldırısına uğraması sonucunda yok olmasından sonra tek başına kalmışken, beklenmedik koşullar altında Brom Bumblebrim adında bir gezgin-ozanla karşılaşır. Ondan sonra Lady Magella’nın kız kardeşleri olan Lillias Absentwhot ve Jeina Blonde ile arkadaş olur. Beraber ilginç maceralara katılırlar. Katıldıkları en son macerada, Lillias ve Jeina’nın ailesi onları almak için gelirler. Tek başlarına kalan Cora ve Brom, beraber yeni maceralara atılırlar. Bu maceralarda da Seressa Wraiven ve Arcantonic Palecog adında iki yeni arkadaş edinirler.Cora Sleet, giriştiği savaşlarda gözü dönebilen biri olmasına rağmen, temelde sessiz, sakin ve aşırı pratik bir kızdır ve bir gün köyüne yapılanların öcünü alacaktır.

 

  • Brom Bumblebrim (Oyuncu):
    Halfling. Gezgin-Ozan. (Bard)
    Kendi köyünde mutlu, rahat ve tembel bir şekilde yaşayan Brom’u bir gün bir ‘bit’ ısırır. O günden sonra ne kadar çabalarsa çabalasın o ısırıktan sonra bir daha tembel ve mutlu bir şekilde yerinde oturamaz ve yola çıkar. Çok uzun aylar boyunca kıtayı zigzaglar çizerek diklemesine dolanır. Brom’un kendine hakim olmaksızın yaptığı bu yürüyüşü onu Büyük Kuzey Tundra’lara kadar getirir ve orada Cora Sleet adında bir Tundra Elf kızla karşılaşır ve onunla efsanelere dönüşecek maceralar yaşar.Brom sakin, efendi, genel olarak da mutlu bir kişiliktir ve bu bağlamda Cora’nın da zıttıdır.

 

  • Seressa Wraiven:
    Tiefling, Kuzgun Büyücüsü. (Warlock of the Raven Queen)
    Son derece uzun boylu, kömür karası, fevkalade çarpıcı bir güzelliğe sahip olan Seressa, Melshieve Akademisi mezunudur ve Arcantonic Palecog’un da ‘per’idir (pair).
    Per’lik sistemi, Melshieve Akademisine özel bir uygulamadır. Akademi sonunda çoğu öğrenci, bir başka öğrenciyle ‘per’lenir ve aralarında büyülü bir bağ oluşur. Bu sayede olduklarından çok daha etkili performans gösterebilmektedirler.
    Seressa genel olarak mutlu, biraz uçarı, özgürlüğü kadar serbest giyinmeyi seven, kronik, pembe saplantısı olan, garip bir kızdır ve küçük ‘per’i olan Arcantonic’i deli gibi sevmektedir.

 

  • Arcantonic ‘Tonic’ Palecog:
    Deep Gnome. Mucit. (Artificer)
    İblis Kapısı açmasıyla meşhur olan amcası ‘Arcanton Mordenon’dan dolayı hayatı boyunca ‘sosyal cüzzamlı’ muamelesi görmüş olan Arcantonic, tam anlamıyla bir iletişim fakiridir. Bununla beraber, fevkalade ve ileri düzeyde bir mekanik zekaya sahip, ufak tefek, şirin bir kızdır. Huy olarak ise hırçın, kötürüm, ağzı bozuk, her şeye negatif bakan, huysuz, karamsar ve her şeye hicveden ve ‘per’i olan Seressa’ya, onun obsesif pembe fetişine, giyindiği ‘ahlaksız’ kıyafetlere ve mutlu davranışlarına da sinir olmaktadır.
    Tonic yeni ve garip icatlar yapmayı sevmesi dışında, gerçekte hiçbir şeyi ve hiç kimseyi sevmeyen bir kızdır.

 

 

 

Son Söz

Evet. Sanırım hikayelerde geçen kahramanlar hakkında genel bazı bilgiler edinmiş oldunuz ve lafı daha fazla uzatmadan, sözü yaşanmış anlara bırakıyorum..

DURUN!.. Durun..

Bi dakka..!

Başlamadan gıdım önce, bu hikayeleri ithaf etmek istediğim bazı kişileri burada dile getirmek istiyorum;

N.D.U.; farkındasız desteği ve ‘kendi kafana göre kelime icat edemezsin!’leri için..

Nezih Dolmacı and ‘the Princess’; Aager Farstep, Lady Magella, Cora Sleet, Brom Bubblebrim, Fearghas Fionnghal ve Komoberi Anthea için. Ayrıca bana verdiği sayısız öngörü ve fikirleri, ve ‘kutunun dışına’ çıktığı için.

A.B.U.; Moira Alishia Jean Hooman için. Hala ‘Hooman’ diye bir isimle karakter oluşturduğuna inanamıyorum!

Muammer Dolmacı; Gnine ‘999’ Tinkerdome ve onun akıl almaz fikirleri için. Sayende kurgularıma sayısız derinlik katma fırsatım oldu. Şunu da şuracıkta belirteyim; ARENA OLAYI TAMAMEN SENİN SUÇUNDU! Ben günlerce bunları nasıl arenaya atabilirim diye düşünürken meğer hiç uğraşmama gerek yokmuş. DM olarak takıldığım bir nokta mı var? Gnine’ı at ortaya, Muammer farkındasız çözümler getirir! 😀

Esma Dolmacı; cesareti, gruptaki bütün ‘mühendislerin’ göremediklerini görebildiği ve hiper yüksek ok atış zarlarına karşın ısrarla attığı efsanevi anlamda düşük ‘ikna’ zarları için.

Gerçekten inanılır gibi değil ama.. Bugüne kadar attığın bütün inka zarlarından sadece BİR TANESİNİ tutturabildin ve onu da LADY’ye karşı harcadın!

Betül Gültekin; hikayelerdeki Bremorel karakterine verebildiğim derinlik ve gerekli malzemeyi sağladığı için.

Asım; farkında olmadan Udoorin’i muhteşem bir şekilde canlandırabildiği, “Bu ne yaa!” ve “Tüm tuşlara bastım!” için. Son derece basit gibi görünen bir ifade ile farkında olmadan High Woods ve Bari Na-ammen’in tarihini değiştirmiş oldu!

Seyithan Gültekin; Darly Dor ve onun imkansız kurguları için.. O kurgular sayesinde, bir kenara atılıp unutulacak basit bir hırsız, bir çok hikayede ana karakter oldu ve ileriki modüller için köprü görevi gördü.

Ömer Mani; Anglenna ve onun kibirli, küçümseyen karakterini çok başarılı canlandırdığı için. Onun sayesinde ‘nasıl şu hikayeleri birbirine bağlasam acaba?’, diye kara kara düşündüğüm bir çok entrika ve komployu ortaya koymamı sağladı..

Bu arkadaşlar dışında, ana hikayelere dolaylı bir şekilde katkı sağladıkları için;

Ertan Ertunç ve oğlu; Elbister Goldsnake, Dravar the Torchbearer ve Zadmakar ‘Zad’ Shadowfoot için. Onlar sayesinde krallıktaki Bounty Hunter (Kafa Avcılığı) ve Wanted (Aranıyor) sistemlerini gerçekçi ve pratik bir şekilde oturtabildim.

Tolga Kırtıloğlu; Serapth Underbelly ve Jester Lavorre için. Onların kurguları sayesinde Lilly Venom, Drashan’da unutulmuş bir karakter olmaktan çıkıp, ana grupla karşılaşma fırsatı oluştu..

Eveeet.. Sanırım artık başlayabiliriz..